Skriver minsann dikter igen.

Vid sidan av allting annat jag skriver och arbetar med just nu, Pod, roman, krönikor, artiklar, tv-program för tidningen Dagen, upptäckte jag just att jag ocksÃ¥ börjat skriva pÃ¥ en ny diktsamling…

NÃ¥gra stycken har det hunnit bli och de är…bra.

Jag älskar poesi och har gjort så sedan jag upptäckte Karin Boye, Ekelöf, Tranströmer, Bruno k Öijer och Dan Andersson som tonåring.

Jag har hittills givit ut fyra diktsamlingar; I den andra världen (1992, min första bok) Skjut dom som älskar (1997) 43 Dikter (2006) och Svarta Vykort (2007).

Det känns fint att skriva dikter igen.